El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme aprova el Pla d’Accions de 2019

dilluns 17 Desembre 2018

El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme aprova el Pla d’Accions de 2019

L’objectiu és reforçar la comarca com a destinació turística de referència

Entre les accions a executar s’hi troba l’organització de taules de treball, la promoció dels Punts d’Informació Turística o una trobada de bloguers
Amb la voluntat de promocionar i millorar la qualitat de la comarca del Maresme com a destinació turística, el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha aprovat el Pla d’Accions de 2019. Les accions consensuades a executar durant l’any que ve, repartides en 6 àmbits de treball principals, tenen previst assolir 4 objectius estratègics i 9 anuals que pretenen donar suport i fomentar el sector turístic del Maresme. Entre les accions a portar a terme durant l’any 2019 s’hi troba l’organització de taules de treball en diferents matèries (gastronomia, cultura, turisme esportiu); l’ampliació dels Punts d’Informació Turística (PITs); la realització d’un estudi de reputació on-line a la comarca; l’actualització del Pla Estratègic 2018-2022; la celebració d’una trobada de bloguers de tot Espanya (amb l’Associació de Bcn Travel Bloggers); la realització de fires comercials, concursos i promocions; la incorporació d’un tècnic de Turisme Comarcal o les Jornades de difusió Laietània (Festival Laietània), entre moltes altres. També s’executaran accions de continuïtat, com pot ser la celebració del Maresme Film Comission; la trobada de velers centenaris, la Maresmar o la promoció de la Guia de la Iaia.
Joaquim Arnó, president del Consorci, assegura que «l’objectiu del Pla d’Accions, cada any, és que la comarca del Maresme superi nous reptes, amb la finalitat de millorar l’oferta del territori i avançar cap al nou model de turisme. Això ho aconseguim implicant, cada vegada més, la participació dels Ajuntaments, de les entitats, del sector privat i, sobretot, dels habitants i visitants del Maresme».
Pel que fa als objectius anuals a complir al llarg d’aquest 2019, el Consorci s’ha marcat, per exemple, augmentar les accions de promoció en els mercats més propers i col·laborar amb les administracions superiors (Diputació de Barcelona i Agència de Turisme de Catalunya) en els mercats de mitja i llarga distància; definir territorialment nous eixos d’interès i productes turístics per augmentar l’impacte econòmic i social del sector o fomentar el posicionament de la marca “Costa de Barcelona”.
El Consorci està integrat pel total dels 30 ajuntaments de la comarca, el Gremi d’Hostaleria del Maresme, l’Associació de Càmpings i C.V. de la província de Barcelona, la Federació d’Associacions i Gremis Empresarials del Maresme (FAGEM), el TecnoCampus Mataró – Maresme, el Consell Comarcal del Maresme i el Club Nàutic el Balís. Des de la seva creació, l’any 1997, l’entitat realitza una important tasca de suport i de foment del sector turístic a la zona, a partir del desenvolupament de projectes i productes turístics d’acord amb els corresponents plans d’acció. Podeu consultar el Pla d’Accions 2019.

Comparteix