Competències i funcions

Competències i funcions

Consorci de Promoció turística Costa del Maresme
Pl. Miquel Biada, 1
08301 Mataró
costadebarcelonamaresme@ccmaresme.cat

Constitució de l’ens
 
La comarca del Maresme gaudeix de la denominació geoturística de “Costa de Barcelona - Maresme” i aquest fet es tradueix de manera clara en una consolidada oferta turística que des de fa anys s’ha reformat com un sector molt actiu.
 
El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme neix de la voluntat i interès dels municipis, institucions i agents turístics de millorar, promocionar i fomentar el turisme a la comarca, tot això sota la marca amb denominació “Costa de Barcelona - Maresme”.
 
El 20 de març de 1997, es va constituir el Consorci, entitat pública sense ànim de lucre i amb personalitat jurídica pròpia. La seva finalitat, competències, i atribucions es descriuen en els seus Estatuts, que és la norma jurídica de funcionament d’aquest ens.
 
Estatuts:
BOPB - 10/07/2003
BOPB - 07/04/2014 - modificació
BOPB – 13/12/2016 - modificació 

Des del 2012 esdevé la nova marca turística Costa Barcelona, de la qual el Maresme en forma part, juntament amb altres comarques de la província de Barcelona.
 
Membres consorciats:
Alella
Arenys de Mar
Arenys de Munt
Argentona
Cabrera de Mar
Cabrils
Caldes d'Estrac
Calella
Canet de Mar
Dosrius
El Masnou
Malgrat de Mar
Mataró
Montgat
Òrrius
Palafolls
Premià de Dalt
Premià de Mar
Pineda de Mar
Sant Andreu de Llavaneres
Sant Cebrià de Vallalta
Sant Iscle de Vallalta
Sant Pol de Mar
Sant Vicenç de Montalt
Santa Susanna
Teià
Tiana
Tordera
Vilassar de Dalt
Vilassar de Mar
Consell Comarcal del Maresme
Associació de càmpings i C.V. de la província de Barcelona
Gremi d’empresaris d’hostaleria de la comarca del Maresme
Fundació Tecnocampus Mataró-Maresme
FAGEM (Federació d'Associacions i Gremis Empresarials del Maresme) 
El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, sota la nova imatge de Costa Barcelona-Maresme, adquireix més força en el reclam i foment del turisme, al mateix temps que des dels projectes i certificats de qualitat, dóna fiabilitat, reconeixement i valors al turisme en el nostre territori.
 
 
 
VALORS
 

Els valors que ens identifiquen són:
 
EL CONEIXEMENT DEL TERRITORI
L'elevat grau de coneixement que el Consorci té del territori en l'àmbit cultural, social, i empresarial en el sector turístic permet planificar i proposar actuacions amb la finalitat de protegir, promocionar i potenciar l’activitat econòmica del turisme a la comarca.
 
LA VOLUNTAT DE SERVEI
La implicació i el compromís amb els ens consorciats per tal de proveir-los dels serveis i els programes segons les seves necessitats.
 
LA INNOVACIÓ
La recerca de solucions innovadores i imaginatives en la prestació dels serveis turístics a la comarca.
 
L'EFICIÈNCIA
La capacitat de respondre a les demandes dels ens consorciats amb els recursos i el temps adequat, així com dels usuaris.
 
LA QUALITAT
El compromís amb la millora contínua dels nostres serveis mitjançant la implantació de models estàndards que permetin satisfer les expectatives dels ens consorciats i els usuaris.
 
És en aquesta línia que el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha treballat i està treballant per gaudir del reconeixement de “Compromís de qualitat turística” com a Ens Gestor del projecte de qualitat SICTED i com a servei distingit.
 
El Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació (SICTED) permet gestionar la qualitat de les empreses i serveis turístics i d’aquesta manera garantir uns estàndards de qualitat i millorar alhora la imatge de la destinació turística.   
 
 

0
Comparteix